El problema del màrqueting tradicional (I)

1. Un dels problemes fonamentals del màrqueting és que està fet per a les empreses; el seu enfocament està completament orientat al que les empreses necessiten i a donar resposta als empresaris i directius, i no a qui els paga el sou, els consumidors.

Però en l’actualitat, ens enfrontem cada vegada a més oferta i a major nombre d’estímuls que fan que ens qüestionem, cada vegada amb major freqüència, si “això” mereix la pena o no. En tots els sentits.

Per entendre al nostre consumidor actual, hem de preguntar-nos quins són els factors o palanques internes que la nostra societat està desenvolupant i que delimiten l’actitud que tenim cap a les coses i les persones.

No podem oblidar que els “per a què” dels consumidors i clients romanen invariables al llarg del temps, mentre que els “com” i els “amb què” són els que varien. Els “per a què” romanen invariables encara que un hagi de satisfer les seves necessitats de manera
diferent i amb coses diferents [1].

I per poder exercir i gaudir de llibertat i de l’experiència de compra, el nostre consumidor vol triar; més encara, vol poder  dissenyar-se el seu producte o servei. Per què haver d’acceptar el que ens ofereixen si podem fer-ho nosaltres mateixos? El  consumidor passa per tant de la diferenciació i del mass-customization al sef-customization. El missatge és senzill: deixa’m que jo ho faci… si vull. A més, d’aquesta manera, si el consumidor no queda satisfet és perquè ell o ella han triat malament i per això les possibilitats d’insatisfacció queden reduïdes gairebé a zero.

  • El “jo sé el que et convé” s’ha acabat: el consumidor o client vol triar el seu producte i dissenyar-ho. Per tan, cal generar processos que permetin la auto-customization.
  • La percepció de seguretat serà un altre dels elements essencials en l’elecció de compra dels consumidors, així com la facilitat amb la qual el consumidor pugui triar el nostre producte o servei allí on estigui.
  • Els errors de les marques i companyies obtenen un dur impacte mediàtic exacerbat per la polarització de les opinions: el control del missatge i dels mitjans, així com la reputació de la marca, són elements essencials. “O estàs amb mi o contra mi”.
  • La funcionalitat bàsica del nostre producte o servei és essencial: productes i serveis ha de complir amb el promès.
  • Processos i atenció han de dissenyar-se de manera que el temps de servei sigui determinat pel client.
  • La multi-funcionalitat dels productes és un element de diferenciació i proximitat al client i consumidor.
  • Les queixes i problemes dels consumidors hauran de resoldre’s sense més: zero problemes. Això implica que els empleats han d’estar preparats per solucionar els temes in situ.
  • Els serveis addicionals han de ser també un element clau.

Consulta la segona part del post: https://cooperativademarketing.wordpress.com/2011/11/08/quin-problema-te-el-marqueting-tradicional-i-2/

¿Què et sembla aquesta informació? Tens cap exemple, experiència o comentari que pugui ampliar, revisar o millorar aquest post? Deixa el teu comentari! Gràcies!


 

[1] El “per a què” comprem un detergent no ha variat ni variarà. Però que avui ho fem amb un detergent líquid i en la rentadora o que portem la peça a la tintoreria (com i amb què) sí ho ha fet i ho farà.

Anuncios

One thought on “El problema del màrqueting tradicional (I)

Tu comentario será bienvenido.

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s