El problema del màrqueting tradicional (II)

2. Un altre problema al que s’enfronta el màrqueting és que la majoria dels professionals no sap per a què serveix de debò el màrqueting. És preocupant veure com el desconeixement generalitzat pot fer que l’eina fonamental per generar rendibilitat sigui tan desconeguda i malament utilitzada.

Definitivament les empreses haurien d’iniciar plans de formació per a tots els empleats amb el propòsit d’unificar criteris i d’entendre que en el fons, si no generem demanda dels nostres productes i serveis, la nostra empresa acabarà tancant, perquè encara que pot semblar paradoxal a alguns, tot en una companyia és màrqueting, fins al treball que del director financer.

Resumint, els professionals i no tan professionals del màrqueting portem fent coses com aquestes:

  • Alterem la proposta de valor quan a nosaltres ens venia bé, fent promocions.
  • Nosaltres diem el que és bo i el que un producte o servei ha de tenir o fer.
  • Nosaltres diem al client o al consumidor el que li convé.
  • S’investiga per oferir el que nosaltres creiem que és el millor producte, i que nosaltres podem fabricar.
  • Comuniquem els missatges que nosaltres decidim.
  • Informem als clients del que a nosaltres ens interessa.
  • Definim la distribució que a nosaltres ens ve bé.
  • Fixem els preus que nosaltres necessitem per obtenir els objectius de marge que volem aconseguir.
  • Desenvolupem productes la funcionalitat diferencial dels quals ha durat anys.
  • Segmentem per a nosaltres decidir on i amb què competir.

Però és que tot això ha canviat. Avui el client és el Rei, el que de debò mana, i per primera vegada pot fer-ho gràcies a l’excés d’oferta i d’informació. I a més li agrada fer-ho i ho va a fer.

Al nostre consumidor el mix li importa bastant poc. El que el nostre actual client, el consumidor, vol i necessita és:

  • Saber que existim: notorietat.
  • Que els agradem: fer-li una proposta de valor emocional, funcional i relacional diferent i diferencial.
  • Que pugui pagar-ho.
  • Que pugui trobar-ho.
  • Que pugui compartir-ho.
  • Que pugui donar la seva opinió: on, quan i a qui vulgui.

Però per sobre de tot vol:

  • Associació.
  • Identitat.
  • Satisfacció.
  • Estímuls.
  • Llibertat.
  • Confiança.
  • Valor.
  • Seguretat.
  • Xarxes.

Consulta la primera part del post: https://cooperativademarketing.wordpress.com/2011/11/07/quin-problema-te-el-marqueting-tradicional/

¿Què et sembla aquesta informació? Tens cap exemple, experiència o comentari que pugui ampliar, revisar o millorar aquest post? Deixa el teu comentari! Gràcies!

Anuncios

2 thoughts on “El problema del màrqueting tradicional (II)

Tu comentario será bienvenido.

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s