Del poder del mercado al poder del consumidor

Notícia: El Màrqueting que coneixem s’està transformant en Consumering®

La idea central del Consumering® és la co-creació d’una marca per part de tota la cadena de valor feta per i per a aquells consumidors que se sentin atrets per la proposta global que l’empresa els faci, de tal manera que cada actor obtingui allò que necessita i cerca a cada mercat en particular.

Què és Consumering®?

L’orientació empresarial al consumidor final amb el propòsit d’establir una associació recíproca d’interessos, reconeguda o no per ambdues parts, amb el qual el consumidor obtingui la satisfacció de les seves necessitats funcionals, emocionals i relacionals, i l’empresa els objectius de negoci, i amb el qual l’ús i poder sobre les eines tradicionals se cedeix al consumidor final.

Per què Consumering®?

  1. Perquè el poder ja no està al mercat sinó en el consumidor.
  2.  Perquè reflecteix que les empreses han de fer un pas cap al següent nivell i competir en ell pel consumidor.
  3. Perquè en la proposta que cal articular no es tracta d’un nou màrqueting o un tipus diferent de màrqueting, sinó d’alguna cosa diferent i atrevida que qüestiona les coses d’arrel.

Digues-ho com vulguis, si no t’agrada el nom de Consumering®, però has de saber que hem de donar resposta a la creixent demanda de poder per part del consumidor per triar allò que vol. Ara, ens hem de preocupar en poder respondre a un mercat cada vegada més exigent i ràpid en el qual la diferenciació és efímera i fins a cert punt inexistent. I per fer-ho necessitem mirar les coses des d’una altre perspectiva.

Consumering® (així prefereixo dir-li per saber de què parlem) requereix tres elements fonamentals:

  1. La flexibilitat dels processos crítics i la possibilitat de creació d’alguns d’ells per part del consumidor sobre la base de la seva informació i desitjos versus processos fixos i predeterminats per la companyia.
  2. El desenvolupament d’una marca d’identitat que permeti la confiança, reafirmació i projecció de l’individu a nivell individual i social versus posicionament funcional.
  3. La creació de xarxes de pertinença per al consumidor i de xarxes de servei amb proveïdors i aliats per estendre i poder atendre les demandes del mateix versus relacions 1 a 1 o relacions 1 a varis.

En Consumering® l’element central de la proposta és la marca, que ha de desenvolupar-se per part de tots els actors encara que l’empresa jugui el paper principal en aquest cas.

Aquests actors, s’agrupen en tres grans blocs:

  1. L’empresa i els seus components. El rol fonamental de l’empresa és la creació, manteniment i desenvolupament d’una marca que sigui reconeguda per tots i cadascun dels components del mercat.
  2. Les empreses i col·laboradors (proveïdors). Tots els que no són empresa o consumidor final i que ajuden d’una manera o una altra a la generació del valor de la marca, ben proposant alternatives i millores, ben responent a les demandes que els diferents consumidors facin al llarg del temps i com a conseqüència de la relació que hagin establert amb la marca .
  3. Els consumidors dels diferents mercats on es competeixi. Aquests consumidors participen pro-activament en la definició i construcció de valor. El seu recompensa és la de rebre la solució i satisfacció del que necessitin en la mesura i preu que considerin a cada moment. És proporcionar-los la llibertat d’elecció, el control del procés, la seguretat que el que trien és el que més s’aproxima al que volen.

I tot això recolzant-nos en la major xarxa possible d’interrelació basada en l’ús intel·ligent i selectiu de les noves tecnologies i de la presència física o/i virtual que demandin a cada moment: interactuant, interaccionant i comunicant en la mesura i intensitat que ens demandin.

…parlarem d’estrategia en el següents post.

Què et sembla aquesta informació? Tens algun exemple, experiència o comentari? Ajuda’m a millorar-la. Gràcies!

Anuncios

Tu comentario será bienvenido.

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s