4 factors per definir estratègies que arribin al consumidor

Des de la perspectiva de Consumering® les empreses defineixen les seves estratègies basant-se en quatre factors: concepte de marca, processos, tecnologia i funcionalitats.

  1. Concepte de marca: La proposta central que la marca faci al mercat i representi per als consumidors.
  2. Processos: Els processos que siguin capaços de lliurar aquesta promesa i que han d’introduir la flexibilitat necessària perquè els consumidors siguin els que decideixin la configuració final de la seva solució.
  3. Tecnologia: o conjunt de tecnologies que permetin els diferents graus de funcionalitats principals o secundàries.
  4. Funcionalitats: principals o secundàries que oferim.

La combinació de la tecnologia i les funcionalitats ens permetrà disposar de major nombre de graus de llibertat que farà que més consumidors s’apropin a la proposta de la marca i que puguin trobar el major nombre possible de solucions a les seves demandes.

Basant-nos en aquests factors podem dibuixar 5 estratègies dominants en la situació actual:

  1. La hipersimplicitat és una estratègia en la qual s’ofereix una proposta molt simple a la societat i en la qual l’element dominant és el concepte. (Chocolates Trapa)
  2. Els assembladors o companyies que fabriquen per a tercers o genèrics del mercat. És intensiva en tecnologia i el seu èxit depèn de la ràpida amortització d’aquesta tecnologia i de l’explotació del seu cicle en diferents productes. (fabricants per Sony, LG o proveïdors de mercadona).
  3. Hiperespecialització. Sota aquesta estratègia, les marques són intensives en funcionalitat, realitzant una tasca de manera molt eficient i gairebé exclusiva al voltant d’una idea central cap a la qual tots els processos s’enfoquen. La diferència fonamental amb la hipersimplicidad és que, sota aquesta estratègia, la marca pot estendre la seva proposta a diferents mercats, mentre que la hiperespecialización se centra en un només. (Pepe Cars).
  4. La diferenciació seguirà sent una estratègia dominant al mercat i, juntament amb la d’assembladors, la majoritària, ja que totes dues són herència de les esmentades per Michael Porter en els seus treballs i per tant reflex del que avui hi ha en els diferents sectors. No obstant això, la diferenciació haurà d’assumir que la seva palanca fonamental serà la de la innovació i la iniciativa al mercat. Si els graus de llibertat en l’elecció de la solució final són centrals en totes les estratègies, en el cas de les companyies que competeixen en diferenciació són essencials, donada la previsible abundància d’empreses que competeixen en aquesta estratègia a cada mercat. La proposta fonamental que hem de fer consisteix per tant a satisfer una gran varietat de necessitats amb graus de llibertat amplis perquè els clients siguin els que tanquin la seva solució, per la qual cosa també seran intensius en processos i en concepte
  5. Nous models de negoci. Els clars triumfadors seran aquells que ofereixin alguna cosa radicalment diferent a cada mercat, una solució nova, diferent i que faci olor de fresca. Aquestes companyies  són capaces d’ampliar, reduir, eliminar o crear processos nous per oferir un valor diferent al mercat. La tecnologia pot ser pròpia o de tercers; no importa tant perquè aquí el que importa és el conjunt, la qual cosa fa que la diferència sigui valorada pel client. (Zara, Starbucks, El Circ del Sol). Els nous models de negoci són intensius en processos i concepte, podent ser-ho també en tecnologies i funcionalitats, segons el cas, i en la decisió del desenvolupament d’espais de marca.

Una mateixa empresa pot executar diferents estratègies en un mateix mercat, però si ho fa ha d’assegurar-se que no competeix sota la mateixa marca ni sota la mateixa proposta.

Consells:

  • Revisi el seu model de proposta al mercat i analitzi què vol fer si el seu desenvolupament és conforme amb les palanques de competitivitat corresponents.
  • Identifiqui en què és capdavanter o capdavantera la seva empresa als mercats en els quals competeix.
  • Defineixi les capacitats necessàries per a l’èxit i compari-les amb les disponibles en la seva organització i les dels seus assessors si els té.
  • Posi-ho tot junt i, sent honest i crític, identifiqui el que necessita i tenen per planificar els canvis necessaris.
Anuncios

Tu comentario será bienvenido.

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s