¿Seguro que hay que segmentar?

La segmentació és alguna cosa que nosaltres necessitem i no alguna cosa que el consumidor necessiti o vulgui.

Consumering® proposa estructurar l’oferta de la companyia de tal manera que pugui resultar atractiva al major nombre de consumidors d’un cert mercat mitjançant la configuració de la solució final per part del consumidor. Si la proposta té suficients elements, atraurà a consumidors d’altres mercats.

Lamentablement hem perdut el sentit de la diferència entre segmentació de màrqueting (producte), comercial (vendes) i de comunicació (promoció, missatge i mitjà). En Consumering® els criteris de segmentació comercial i de comunicació es mantenen, però s’abandona la segmentació de màrqueting ja que són els propis consumidors els que s’auto-configuren la solució final determinant d’aquesta manera el mix final real de la mateixa.

La segmentació de màrqueting serveix per decidir quin serà l’oferta de producte o servei per als consumidors. Quan des de Consumering® es diu que no cal segmentar es proposa fer una oferta més àmplia al mercat perquè qui vulgui pugui configurar-se el producte o servei final.

En Consumering® es fa macro segmentació en funció de conceptes que siguin atractius a quantes més persones millor, independentment de les seves característiques concretes. Per això, s’ha de continuar fent agrupacions de consumidors o clients, però per vendre’ls o comunicar-los. Però, en el disseny d’oferta, deixa que cadascun triï la configuració final i que compri el que vulgui.

Com més obrim la solució final a l’elecció dels consumidors i a més consumidors, més probabilitats tindrem de no tenir capacitat productiva excedent i d’obtenir una rendibilitat sostenible en el temps.


Anuncios

Tu comentario será bienvenido.

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s