¿En qué negocio estás? ¿Cuál es tu negocio?

L‘important és entendre no tant en quin sector o mercat competim, sinó quin és el grau d’extensió que els valors i conceptes de marca poden abordar en el que denominem “espai de marca”. Per tant, podem trobar al consumidor que avui ens compra en una categoria o en una altra diferent. Si la marca és prou forta i si el consumidor la valora com a tal i no per la funcionalitat específica que la caracteritza, les possibilitats de la compra també en aquestes noves categories són diferents.

On competim?

En quin negoci estem?, Quin és el nostre negoci? Són dues preguntes que parlen del mateix però que són radicalment diferents.

Les marques en Consumering® no competeixen en segments o mercats concrets sinó en el que podríem denominar “espais de marca” i aquesta és justament una de les seves fortaleses. Els valors centrals i expressius de les marques poden ser fàcilment exportables a altres categories de productes més o menys properes.

Des d’aquesta perspectiva, les companyies es desenvolupen creant marques en les quals l’adequació dels seus valors defineix els comprats/espais en els quals es competeix.

L’extensió a altres mercats dependrà llavors de l’adequació dels atributs de marca a aquests nous mercats. Es competeix per tant en “espais de marca” més que en mercats. La clau és entendre la “exportabilitat” dels valors de la marca i declinar-la lateralment mantenint els valors centrals, relacionals i expressius de la mateixa, ja que els funcionals han de ser necessàriament diferents[1].

L’avantatge fonamental d’una adequada gestió de la marca és la fortalesa empresarial.. La gestió de la marca i dels seus espais és possiblement el treball estratègic més important que una empresa pot realitzar.

Fórmules que  hem de portar a terme per mantenir el lideratge de marca:

  • Mantenim un balanç entre el curt i el llarg termini.
  • Permetem els errors.
  • Generem reputació i confiança.
  • Tenim clars i mantenim els elements centrals.
  • Ens diferenciem clarament de la competència.
  • Entenem que la marca és de la gent.
  • Treballen permanentment a reforçar la marca. 

Consells:

  • Convoqua al teu Comitè de direcció i engegueu una auditoria de marca.
  • Elaboreu una declaració de marca (Brand Statement) si és possible abans d’un any.
  • Analitzeu si esteu declinant adequadament els valors centrals de la marca en els diferents segments i mercats.

[1] Exemple: Virgin. On competeix la marca Virgin? Sota el seu nom podem trobar no només viatges d’avió, tren, globus o espacials sinó també begudes refrescants, energizantes, tendes de música o complements o viatges o financeres. Tot sota el mateix nom i amb el mateix nivell d’acceptació per part dels consumidors.
Anuncios

Tu comentario será bienvenido.

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s