Definició de públics objectiu en un lloc Web

En la definició de públics objectiu del nostre Web veiem clarament l’important que és comptar amb representants de cada departament. És clar que Comercial es referirà de seguida als clients. I Compres encapçalarà la seva llista amb els proveïdors. Direcció general podria voler comptar amb una secció destinada també a informar als socis o accionistes. Màrqueting voldrà captar nous clients potencials, però és possible que també desitgi contactar amb importadors, exportadors, partners o franquiciats, etc.

Així arribaríem a una llista de diferents tipus de públic que visitaran, cadascun per motius diferents, el lloc Web de l’empresa:
– Clients potencials.
– Clients actuals.
– Prescriptors.
– Partners.
– Socis.
– Accionistes.
– Representants.
– Líders d’opinió.
– Importadors.
– Exportadors.
– Franquiciats.
– Distribuïdors.
– Instal·ladors.
– Serveis postvenda.
– Mitjans de comunicació, etc.

És important considerar, en el propi moment de la planificació, tots els públics objectiu imaginables per poder establir a continuació una jerarquia de prioritats en funció del seu major o menor contribució a la creació de valor per a l’empresa. A partir d’aquestes prioritats, podem dividir el projecte complert de creació del nou Web en fases que s’escometran progressivament en l’ordre decidit.

Una vegada definit cada perfil de públic objectiu, serà més fàcil identificar què continguts o funcionalitats en la nostra Web justifiquen la seva visita i respon a les seves expectatives. Passar per alt aquest punt pot resultar molt més costós una vegada el projecte ja està en fase de programació o publicació.

Si el lloc web ja està publicat i es tracta de decidir la forma en què hem de promocionar-ho, la definició del públic objectiu serà igualment important ja que influirà en l’elecció d’estratègies de captació de tràfic (SEO o SEM, xarxes socials o publicitat, offline), de conversió, de fidelització (e-mail màrqueting o sindicació de continguts), etc.

Anuncios

Tu comentario será bienvenido.

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s