Definició d’objectius tàctics segons el públic objectiu

Per a cada públic objectiu definit en la llista anterior, (consulta el post Definició dels públics objectius d’un Web)  hem de decidir què objectius ha de complir la web per a cada un d’ells. Aquests objectius seran de tipus tàctic i han d’estar alineats amb els objectius estratègics marcats per al lloc. De nou, comptar amb persones de diferents departaments ens aportarà una visió molt més àmplia que afavorirà la creació de sinergies.

Exemple d’objectius per al públic objectiu “Clients potencials“:

– Augmentar el ritme d’adquisició de nous clients.
– Disminuir el cost d’adquisició de nous clients.
– Augmentar l’àmbit geogràfic de la clientela: arribar a nous mercats o sondejar el seu potencial.
– Demostrar el producte a nous clients.
– Augmentar el branding de la nostra marca.
Etc.

Exemple d’objectius per al públic objectiu “Clients actuals“:
– Augmentar la freqüència de compra.
– Incentivar la compra creuada.
– Fidelitzar clients (per allargar el seu cicle de vida).
– Convertir clients en prescriptors.
– Proposar un canal alternatiu de venda.
Etc.

Exemple d’objectius per al públic objectiu “Distribuidors“:
– Crear un repositori de material de promoció.
– Crear una font única i centralitzada d’informació sobre preus i disponibilitat d’estoc.
– Etc.

I així per a cada públic objectiu, definirem els objectius que volem aconseguir i els ordenarem per prioritats.

Amb aquest tipus de planificació, l’arquitectura, els constinguts i promoció del nostre lloc Web, respondrà a les expectatives, necessitats, cerques i a escenaris d’ús que més probablement es puguin plantejar els nostres clients en el futur.

En el següent post, parlarem sobre com Escollir una estrategia per a cada objectiu.

Altres post que poden ser del teu interès:

Definició d’objectius: el punt de partida de tot e-pla

Definició d’objectius tàctics que ha de complir el nostre Web

Anuncios

Tu comentario será bienvenido.

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s