Son necessàries les promocions en preu?

Si el poder de decisió i la configuració final per part del consumidor és qui marcarà el preu final i el marge de benefici del nostre producte o servei (és a dir, fem Consumering®),  les promocions en preu ni són freqüents ni són necessàries perquè es parteix d’un preu base competitiu que no requereix reducció continuada. La promoció varia el seu sentit i s’orienta al que sempre hauria de ser: retenir o recuperar consumidors.

Sota la proposta del Consumering® podem aplicar el nostre pressupost promocional o la no caiguda de marge a activitats que estableixin aquesta relació que esmentàvem i que només pot ser una de les tres següents:

  1. Iniciar una primera relació (estratègia de prova).
  2. Mantenir una relació ja existent (estratègia de continuïtat).
  3. Restablir una relació perduda (estratègia de recuperació).

Les promocions en preu continuaran perquè és una manera de regular el nostre volum a curt termini si és necessari, o d’atreure a persones a la nostra proposta, especialment quan el producte no és customizable. El que sí ens permet el Consumering® és racionalitzar aquestes promocions i utilitzar-les pel que realment han de servir: establir aquesta relació. Les empreses que estan realitzant aquest tipus d’activitats tenen el mateix propòsit: aconseguir que la relació amb el consumidor final es tingui a través de canals que domini l’empresa en lloc de fer-ho a través de canals de tercers o de cap canal, que és el que ocorre ara.

El fonamental és que la promesa que fem al consumidor la complim i que se suficientment significativa com per atreure a aquells que els agrada. Un millor producte i servei i un major grau de vinculació eficaç amb el consumidor són millors que qualsevol regal per acumulació de punts. Si a més, el consumidor sent que la seva fidelitat té algun premi, millor que millor. Però no podem substituir una cosa per l’altra.

Consumering® proposa justament això: deixar que el consumidor determini la seva proposta, triï el seu preu i, si és possible, el seu recompensa, sempre sota la perspectiva de la relació directa amb la marca en qüestió. Les noves tecnologies ens faciliten la tasca.

Preguntes per reflexionar:

  • Des de quan no revises els objectius i estratègies del teu pla promocional?
  • Quin percentatge de volum ven la teva empresa sense descompte?
  • Quin grau de coneixement tens de la teva base de consumidors, especialment dels que et compren en promoció?
  • En euros totals: quants diners has posat en promoció o descomptes al mercat en els últims tres anys?
Anuncios

Tu comentario será bienvenido.

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s