Dissenya processos i sistemes de comunicació sensorials per als teus missatges

Tot, absolutament tot, comunica. Consumering® entén que tot comunica i per això dissenya processos i sistemes de comunicació sensorials (cinc sentits) amb missatges clars, diferencials, coordinats i coherents.

Una gestió de Consumering® ha d’afrontar tots aquests aspectes i desenvolupar un pla de comunicació holístic no només per als seus consumidors, sinó per a tota la societat. En un món que es caracteritza per viure intensament i on els sentits juguen un paper més i més important, les empreses seguim sense interioritzar que tots els estímuls expliquen, tots. Des de com despengem el telèfon fins a com vesteixen els venedors, passant per les nostres factures, la navegabilitat de la nostra web o pels nostres embalatges, tot contribueix a generar actituds cap al nostre producte o servei, que es traslladaran o no, en compra dels mateixos.

En Consumering® hi ha tres vectors fonamentals en comunicació: els estímuls (tots) als quals té accés el consumidor, les interrelacions amb el sistema d’operacions i la capacitat que donem als nostres consumidors de triar, dissenyar i emetre missatges relacionats amb la nostra marca o empresa.

Si parlem dels estímuls, és important entendre quin és el procés de comprar dels consumidors i determinar tots els instants del mateix per poder definir el millor estímul possible en cadascun d’ells. Els estímuls van a ser de tres tipus: intel·lectuals, relacionals i emocionals. I tots ells al mateix temps sensorials, per la qual cosa el disseny dels mateixos no és tasca fàcil i sol necessitar dues coses fonamentals: els protocols d’actuació i, si escau, la formació del personal perquè puguin interactuar de manera independent en cada situació.

Les interrelacions amb el sistema d’operacions abasten cada moment en què el consumidor accedeix a la nostra marca. Per això la prioritat no és sortir i comunicar, sinó invertir a estar perfectes quan el consumidor ens trobi. Per això, si té pocs diners per invertir en comunicació, la recomanació és invertir en els moments de la veritat més que a anunciar-se.

La capacitat de triar, dissenyar i emetre missatges a altres consumidors és el tercer element necessari per tenir èxit al mercat actual. Es tracta que ens puguin dir el que pensen i interactuar amb nosaltres i entre ells.

Em segueix sorprenent que empreses de comunicació capdavanteres als seus mercats i condemnades a dominar a xarxa com El Mundo, El País, no hagin presentat encara El meu Món, El meu País, etc. com a alternativa de interactuación amb els seus consumidors.

Les empreses Consumering® és possible que proporcionalment inverteixin més en mitjans no convencionals i probablement per transmetre missatges corporatius, llançaments, o per arribar als anomenats no consumidors o a certes xarxes socials del seu interès a causa de la necessitat d’invertir en els punts de trobada. Per això i perquè és el consumidor el que està en moviment permanent és pel que les inversions han d’anar dirigides al fet que ens trobin i al fet que aquest moment de trobada sigui tota una experiència de Consumering®.

La comunicació ha de ser per tant integral, coordinada i ben pensada perquè tots els estímuls coincideixin i es dirigeixin en una sola adreça. Estímuls, interrelació amb el sistema d’operacions i poder definir la comunicació, i fins i tot convertir-me en emissor de la mateixa, són tres ventores fonamentals perquè el nostre consumidor visqui amb major emoció, passió i sentit de la propietat la nostra marca.

Què tal si revisa el seu sistema de missatges i s’enfronta a la realitat? Segurament trobi que diferents departaments i funcions transmeten coses diferents.

Consells:

  • Demana una revisió de tots els sistemes de missatges i estímuls de la companyia en els últims tres anys; inclou la política d’atenció al consumidor, el departament de queixes, com es contesta al telèfon, les factures i la claredat i exactitud de les mateixes, el discurs i argumentari dels venedors… en fi, tots els detalls que puguis.
  • Analitza i compara tots i cadascun dels elements i comprova la seva homogeneïtat i coherència. quants missatges has usat? De quantes maneres diferents?
  • Mira-ho tot en el seu conjunt i si ho necessites inicia un pla de comunicació integral basat en els cinc sentits i en tots i cadascun dels suports que vagis a utilitzar.
Anuncios

Tu comentario será bienvenido.

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s